OTVARANJE IZLOŽBE SLIKA „EMOTIVNI DNEVNIK“ EMILIJE JORDANOV

Nenad 1. februar 2018. 0
OTVARANJE IZLOŽBE SLIKA „EMOTIVNI DNEVNIK“ EMILIJE JORDANOV

Galerija Kulturnog centra Paraćin, četvrtak 1. februar 2018. u 19 časova.
Otvaranje izložbe slika „Emotivni dnevnik“ Emilije Jordanov Todorović.
Izložba će za posetioce biti otvorena do 20. februara 2018.

Emilija Jordanov Todorović, biografija:


Rođena 1975. godine, 1999.godine diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnos! u Priš!ni u
klasi profesora Zorana Furunovića.
Učesnik je više grupnih izložbi i likovnih kolonija u zemlji.
Član je ULUS-a.
Od 2005-2014.godine bila je suorganizator likovne kolonije „Jus!niana Prima-Caričin grad“ u Lebanu.
Samostalna izložbe:
- galerija „Boža Ilić“ u Prokuplju, 2015.godine
-galerija ART55 u Nišu 2016.god.
- galerija Doma kulture “Radan” u Lebanu 2016.g.
- galerija “Stara kapetanija”, Beograd, 2017.g.
- galerija “Čedomir Krs!ć” , Pirot, 2017.god.

EMI, EMOTIVNI DNEVNIK
Na početku ovog teksta znam da će se nametnuti pitanje na koje nije lako naći odgovor: šta je to
što pokreće i veže našu pažnju za neki događaj u prirodi, uzbudljiv predeo, predmete u njemu,
kolorističke sudare, ili smenu svetla i tame? Na koji način sve to prelomljeno kroz našu emotivnu
prizmu postane umetničko delo? Odgovor na sve to dugujem i sebi.
Odgonetanje takve jednezagonetke čeka me u tumačenju slika mlade koleginice Emilije.
Pokušaću da svet oko mene sagledam njenim lepim istočnjačkim očima. Emilijine radove
poznajem relativno dugo. Viđao sam ih na kolektivnim izložbama ili u njenom ateljeu. Privlačile
su me svežinom doživljaja, bez krutih akademskih okvira koji ohlade inicijalni doživljaj i oduzmu
mu čar stvaralačkog radovanja. U slikanju ona uspostavlja svoju hijerarhiju vrednostii značaja
likovnih elemenata od kojih gradi svoje slike.
U njenim ranim slikama belina je igrala veliku ulogu. Isticala je kolorističke oaze podižući im zvuk,
a gra(zmu koji je bio u to vreme značajno prisutan pomogla da dođe do punog izražaja. U novim
slikama koje sam video nedavno Emilija je učinila ozbiljan iskorak na planu boje. Zvuk je pojačan,
pogotovo boja i tonova bliskih plavoj i violetnoj. Njih orkestrira sa zvucima komplementera
proverenim slikarskim postupkom. Sudare boja u punom značaju amortizuje uvođenjem
ahromatskih zona koje plasirane između sučeljenih boja postaju vezivno tkivo.Nije lako ući u
tajne ovih dela i njihove povode Traga li to Emilija za nekim svojim otokom sreće, nekom svojom
Kiterom, ostrvom ljubavi? Ne treba tražiti bukvalnu sličnost sa Vatoovim delom. Veza je
drugačije prirode. Francuski majstor je bežao u neki svoj idealizovani svet daleko od zagušljivih
rokoko salona Pariza. Emilija sanja i gradi svoj duhovni prostor kao utočište od naše nevesele
svakodnevnice. U ovom prostoru ona se oseća zaštićenom. U elementima u kojima je ispunjen taj
prostor ima nečeg hermetičnog, duboko ličnog, doživljenog i negde nekada viđenog.
Psihologijom odraslog deteta ona vlada ovim prostorom. Zakoni transpozicije važe u njemu, pa
je teško prepoznati prave povode, jedino ih naslutiti Ponekad je to cvet nalik ljudskom licu ili je
artefakt sa peska neke plaže utisnut u materiju neke slike. Lepota ovih Emilijinih hermetičkih
simbola je što ne podležu ustaljenom tumačenju snova opisanih u brojnim knjigama koje se bave
ovom tematikom. Emilija sanja svoj san koji ja ovim tekstom pokušavam da odgonetnem.
U nekim novim slikama Emilija se bavi problemom prostora. Izdvojiću jednu koja liči opusteloj
ledini sa malim drvetom u gornjoj zoni slike. U ovoj slici je došla do izražaja harmonija
hromatskog i ahromatskog. Mali koloristički akcenti bili su dovoljni zoni toplosivog da je oboje, i
obrnuto, siva je istakla značaj malih akcenata. Ova slika bi mogla da bude dobar putokaz
budućeg razvoja jer nosi sve elemente slikarske zakonitosti. Ovaj postupak je slikarka nagovestila
i na slikama većeg formata. Slike koje asociraju napuštenu plažu, dugu i peskovitu sa brojnim
elementima koji su se našli u tom davnom pesku. Asocijacija na sadržaj ovih slika je moja.
Pomenuću i nekoliko uljanih slika malog formata slikanih na papirnoj podlozi koje je strukturom
blisko platnu. Pored slika velikog formata rađenih uljanom tehnikom na platnu, ovi radovi na
papiru sa strukturom platna kompletiraće utisak o slikarki Emiliji Jordanov Todorović.
Miroslav Anđelković

Napišite komentar »